Rozšíření dnešních sociálních sítí ovlivnilo mnoho průmyslových odvětví, včetně kosmetického trhu. Nové produkty vycházejí rychleji, než je stihneme vyzkoušet, a vidíme krásné fotky a videa v časopisech, televizi, na Instagramu, na Facebooku, co si jen vzpomenete. Krásou posedlí mají na výběr víc než kdy předtím, s podkladovými bázemi, bronzery, make-upem obočí, leskem na rty, solnými peelingy, gely na vlasy a tak dále. Kosmetické operace jsou také populárnější než kdy jindy, celebrity se chlubí svými vylepšenými těly všude, kam se podíváte.
Tento trend lze pozorovat po celém světě, ale ne v každé zemi. Chcete-li zjistit, které země berou krásu nejvážněji, můžete se podívat, které z nich utrácejí nejvíce za svou marnivost. Zde je to, co jsme zjistili:
Nejdražší
Expat.com zveřejnil některá čísla výdajů, která zahrnují kosmetické zboží a další kosmetické výrobky, jako jsou značkové kabelky, drahá auta a kosmetické služby. Zjistili, že západní Evropa vede s výdaji 748 miliard amerických dolarů (USD) ročně na kosmetické produkty. Na druhém místě se umístily Spojené státy s 663 USD a třetí Čína s 661 miliardami USD.
Theculturetrip.com provedl jiný výzkum a dospěl k závěru, že prvních pět zemí na světě nejvíce posedlých krásou jsou Spojené státy, Brazílie, Japonsko, Itálie a Mexiko, protože na těchto pět zemí připadá 41,4 % světových výdajů na chirurgické zákroky. Na řadě bylo Rusko, Indie, Turecko, Německo a Francie. Zavážil i Thelondoneconomic.com, který tvrdil, že ve Spojených státech utrácejí Američané Asie nejvíce za péči o pleť, kosmetiku, vůně a vlasové produkty.
Korea
Korea také dělá některé ze seznamů zemí posedlých krásou a v posledních letech si jejich kosmetický průmysl skutečně přišel na své. V roce 2018 měl její kosmetický trh odhadovanou hodnotu více než 13,1 miliardy dolarů. Z toho produkty péče o pleť (včetně kosmetických masek) tvořily polovinu tržeb.
Kosmetické produkty této země přistupují ke spotřebitelům z jiného úhlu, který Christine Chang, spolutvůrce značky Glow Recipe, nazývá „zábava pleti“ . Její společnost například vyrábí hydratační krém s vůní vodního melounu; další prodává tužky na rty, které vypadají jako králíci. Nově nalezená popularita těchto produktů je součástí „hallyu“ neboli korejské vlny, která šíří jihokorejskou popkulturu a zahrnuje jejich make-up, K-pop hudbu, jídlo a filmy. Je velmi oblíbený u mladších spotřebitelů posedlých krásou.
Globální Trh S Kosmetikou
Podle finder.com jsou největšími spotřebiteli kosmetiky Oceánie a Asie, které tvoří 39 % trhu. Další byla Severní Amerika s 25 % a Evropa s 24 %. Dvě pětiny trhu tvoří péče o pleť, jako jsou exfoliátory a hydratační krémy. Součástí tohoto trhu je také make-up a péče o vlasy. Mezi největší společnosti na světě patří L’Oréal, Unilever, Estée Lauder, Procter & Gamble a Coty.
Péče O Vlasy
Průmysl péče o vlasy roste rychlým tempem. Foto od Taisiia Shestopal na Unsplash
Odvětví vlasové péče také roste, protože na trhy přicházejí nové šampony, kondicionéry, spreje, oleje, séra, barvy a další produkty. S-schwartz.com zveřejnil, že se odhaduje, že globální trh vlasové péče do roku 2023 vzroste na 87 miliard USD. Trendy zahrnují ekologičtější, přírodní a organické produkty; ty, které jsou navrženy tak, aby odstranily krepatění, zvýšily objem, dodaly lesk a aby vlasy vypadaly mladší, jsou také velkými prodejci.
V roce 2019 vygenerovaly USA více než 12 milionů USD na trhu péče o vlasy.
Ve stejném roce se Japonsko umístilo na druhém místě a utratilo přes 7 milionů dolarů.
Předpokládá se, že afroamerický průmysl vlasové péče přesáhne 2,5 miliardy dolarů a zahrnuje paruky, prodloužení a vlasové doplňky. Výrobky, které zvyšují vlhkost a hladkost při zachování přirozené textury, jsou také velmi žádané.
Plastické Chirurgie
Není žádným překvapením, že zvětšení prsou je nejběžnějším zákrokem estetické chirurgie a tvoří téměř 16 % všech operací. Mezi další patří liposukce, rhinoplastika (operace nosu), operace očních víček a plastiky břicha. Běžné jsou také neinvazivní zákroky, kterých bylo v USA provedeno 15,9 milionu v roce 2018. Číslo jedna byl botox, následovaný výplněmi měkkých tkání (injekcí implantátů), chemickým peelingem, laserovým odstraněním chloupků a mikrodermabrazí.
Kosmetické operace jsou nejčastěji prováděny na ženách, přičemž 86,2 % pacientů jsou ženy a 13,8 muži. Muži se přihlašují k procedurám, jako je liposukce, rhinoplastika, transplantace vlasů, gynekomastie (zmenšení prsní tkáně) a operace očních víček.